Home Pressroom Gala akcji Rak. To się leczy!

Pressroom

Gala akcji Rak. To się leczy!


opublikowane 07 kwi 2014

3 minuty

W ubiegły czwartek 3 kwietnia, podczas uroczystej Gali w warszawskim Teatrze Capitol ogłoszeni zostali zwycięzcy plebiscytu kampanii „Rak. To się leczy!”. Celem przedsięwzięcia było uhonorowanie osób i instytucji zaangażowanych w walkę z nowotworami oraz wyróżnienie kampanii i dziennikarzy wspierających edukację onkologiczną. Nagrodę w kategorii „Człowiek niosący nadzieję” wręczyła Adriana Krawiec
z firmy Oknoplast.

Druga edycja kampanii „Rak. To się leczy!” ruszyła 4 lutego w Światowy Dzień Walki z Rakiem. Jednym z najważniejszych założeń akcji jest edukowanie i zachęcanie do badań profilaktycznych. W plebiscycie przyznane zostały nagrody w kategoriach:

  • „Człowiek najbardziej zaangażowany w walkę z rakiem w roku 2013” dla Dr n. med. Aleksandry Ciałkowskiej-Rysz. Laureatka jest prezesem Stowarzyszenia Hospicjum Łódzkie, wykładowcą Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i Krajowym konsultantem w dziedzinie medycyny paliatywnej
  • „Oddział onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom w roku 2013” – Klinika Nowotworów Tkanek Miękkich, kości i Czerniaka w Centrum Onkologii Instytut im. M. Skłodowskiej-Curie w Warszawie
  • „Człowiek niosący nadzieję”, którym została Joanna Zielewska z Łodzi. Zwyciężczyni tej kategorii walczy z rakiem piersi od 2012 roku. Pani Joanna jest pielęgniarką i aktywnie działa na rzecz edukacji w zakresie profilaktyki nowotworowej wraz z Fundacją Kocham Życie. Jej blog i felietony w Dzienniku Łódzkim dają chorym nadzieję i są dowodem na to, że nie można się poddawać

Laureatów w głosowaniu wyłonili Internauci. Dodatkowo zostały przyznane także 2 nagrody Kapituły:

  • „Akcja lub kampania na Rzecz walki z rakiem w roku 2013” – Dotknij Piersi studentów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
  • „Dziennikarz najbardziej zaangażowany w edukację onkologiczną w roku 2013” – Krzysztof Michalski z Programu I Polskiego Radia

Spotkanie uświetnili młodzi artyści znani z programu The Voice of Poland oraz Margaret.

Walka z chorobą to przede wszystkim dobre rozpoznanie przeciwnika, tak jak w sporcie. Badania profilaktyczne są bardzo istotne, pozwalają wcześniej wykryć nowotwór, dzięki czemu mamy realną szansę podjąć skuteczne leczenie. – mówi Hubert Rudzki, Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej PL OKNOPLAST. Eksperci podkreślają, że zdrowy tryb życia pomaga uchronić przed rozwojem raka, a sport jest jednym z elementów, które powinniśmy wprowadzić do naszych codziennych zadań. Firma będąca czołowym producentem stolarki w Europie aktywnie wspiera działalność sportową, nie tylko poprzez sponsoring światowych piłkarskich drużyn: Interu Mediolan, Borussi Dortmund i Olympique Lyon, ale także pomaga odkrywać sportowe pasje wśród najmłodszych, dzięki współpracy z Akademią Sportu Progres, której patronem jest Jerzy Dudek – wybitny bramkarz, wielokrotny reprezentant Polski w piłce nożnej.

Plebiscyt jest jednym z wielu narzędzi, poprzez które przybliżyć Polakom dobre praktyki z zakresu profilaktyki nowotworowej, konkretne przykłady oraz sylwetki osób, które pokonały chorobę. Akcja uczy jak rozmawiać o chorobie i gdzie szukać pomocy. Kampania ma także zmieniać stereotypy związane z rakiem.

Kolejnym etapem kampanii „Rak. To się leczy!” jest seria „weekendów  onkologicznych”, które odbywają się w wielu miastach Polski. Podczas dwóch dni uczestnicy będą mogli poddać się badaniom, odbyć konsultacje z zakresu: onkologi, dermatologii i dietetyki, a także wziąć udział w konkursach i wykładach dotyczących zdrowego trybu życia oraz bezpłatnie otrzymać poradnik akcji „Wiedzieć znaczy działać”. Ważnym etapem kampanii będzie bieg „Przegonić raka”, w którym każdy może wziąć udział.  „Przegonienie raka” ma także wymiar symboliczny – wysiłek fizyczny jest jedną z form profilaktyki pierwotnej w onkologii, styl życia – obok uwarunkowań genetycznych – jest jednym z głównych czynników mających wpływ na powstawanie nowotworów, jest więc tym na co mamy największy wpływ. Dlatego warto wtkorzystać szansę i walczyć o swoje zdrowie każdego dnia. Kampania „Rak. to się leczy.” z humorem, zabawnymi aplikacjami i przewodnikiem jest doskonałym wprowadzeniem do zmiany stylu życia.