Widocznie więcej

Pasja Tworzenia. Najnowsze rozwiązania technologiczne. Design zorientowany na zmieniające się potrzeby użytkownika. Połączenie ekonomii i ergonomii użytkowania. To wszystko odzwierciedla się w naszej filozofii Oknoplast.

Blisko

3000

Salonów na terenie 13 krajów

70 %

klientów z polecenia

23

lata doświadczenia w branży okien PVC

1,500,000

jednostek okiennych produkowanych rocznie

Wyróżniki oknoplast

Komplementarność

Komplementarność

Nasza rola wykracza poza projektowanie i produkcję okien. Klientom oferujemy również rolę doradcy, projektanta, czy montażysty. Wychodzimy z założenia, że klienci to nasi najlepsi sprzedawcy, dlatego kładziemy szczególny nacisk na to, aby byli zadowoleni na każdym etapie obsługi.

Innowacyjność

Innowacyjność

Klienci OKNOPLAST zawsze mogą liczyć na innowacyjność oferty. Firma posiada dział R&D, pracujący nad ciągłym doskonaleniem produktu oraz poszukiwaniem unikalnych rozwiązań. Przedsiębiorstwo współpracuje z renomowanymi europejskimi dostawcami komponentów, stale wdrażając innowacje technologiczne oraz nowoczesne rozwiązania funkcjonalne.

Design

Design

Niepowtarzalna estetyka to hasło, które najczęściej wypowiadają Ci, którzy zakupili produkty OKNOPLAST. Bogata oferta profili, wypełnień, szeroka gama kolorów i dodatków, a przede wszystkim precyzja wykonania sprawiają, że produkty OKNOPLAST wyróżniają się wyglądem i najwyższym stopniem estetyki, stając się prawdziwą wizytówką budynku.

Historia innowacji

1994

Początek działalności
Adam Placek zakłada Przedsiębiorstwo Produkcyjne OKNOPLAST-Kraków, firma produkuje okna z PVC.

Filozofia

FILOZOFIA:
„Zależy mi na jakości, wyglądzie, a nie na szybkiej rotacji w magazynie. Jestem wymagający, szukam perfekcji na każdym kroku.”
Powtarzał Adam Placek, założyciel firmy Oknoplast

Pierwsze osoby na pokładzie

Pierwsze osoby na pokładzie
Początkowo w firmie zatrudnionych jest 60 osób

Pierwsza siedziba

Pierwsza siedziba
Firma początkowo mieści się w Krakowie przy Al. Pokoju 81, w dawnym budynku Polmozbytu.

Po 1989 roku ludzie chcieli masowo wymieniać okna. To było jak symbol: stare okna ze szparami, przez które świstał wiatr, musiały odejść wraz z PRL-em.

1995

Rośniemy jako pracodawca.
W ciągu roku wyprodukowaliśmy 26 tysięcy okien

Pęka pierwsza magiczna bariera finansowa
Roczny przychód firmy przekracza 10 milionów złotych

Pozyskujemy licznych partnerów biznesowych

Pozyskujemy licznych partnerów biznesowych
Budujemy sieć sprzedaży, nasze okna można nabyć w 20 salonach

1996

Zwiększamy zatrudnienie o 50%
W firmie pracuje już 90 osób.

Produkcja rośnie jeszcze szybciej
W ciągu roku wyprodukowaliśmy 36 tysięcy okien.

Prężny marketing.
Stawiamy na coraz bardziej odważne działania marketingowe. Na rynku w Krakowie można było w tym czasie zobaczyć takie reklamy.

1997

Kolejny rozwój

Stolarka aluminiowa
Rozpoczynamy produkcję stolarki aluminiowej Powiększa się asortyment naszych produktów.

Przekraczamy kolejną barierę
Roczna produkcja okien w naszej firmie przekracza już 50 tysięcy.

Dwa zakłady produkcyjne
Od tego momentu produkujemy okna w zakładach na ul. Pułkownika Dąbka i Nowohuckiej.

1998

Szyba U=1.1

Szyba U=1.1
Jako pierwsi wprowadzamy szyby zespolone o współczynniku przenikania ciepła U=1.1. Dzisiaj taki współczynnik jest już uznawany za standard.

170 osób na pokładzie

170 osób na pokładzie
Rośnie zatrudnienie. W firmie pracuje już 170 osób.

Rośnie sieć sprzedaży
Dynamicznie rozwijamy sieć sprzedaży. Firma ma już ponad 50 partnerów handlowych.

1999

Ukryte dociski dowrębowe

Ukryte dociski dowrębowe
Jako pierwsi montujemy we wszystkich oknach wewnętrzne rozwiązanie, które zwiększa docisk skrzydła okna do jego ramy. Rozwiązanie poprawia też estetykę okien zmniejszając liczbę widocznych elementów okucia na ramie.

Nowa okleina w kolorze Daglezja
Większa gama kolorów do wyboru. Wprowadzamy okleinę w kolorze daglezja.

Dynamiczny rozwój firmy
Produkcja rozwija się bardzo szybko. Rocznie produkujemy już 125 000 okien, co pozwala uzyskać przychody na poziomie 50 mln zł.

2000

Nowa okleina w kolorze Złoty Dąb

Nowa okleina w kolorze Złoty Dąb
Kolejny kolor w ofercie. Okleina Złoty Dąb, który z czasem podbije serca klientów i stanie się jednym z najpopularniejszych kolorów na rynku.

Przeprowadzka do Ochmanowa
Firma przenosi się z Krakowa do Ochmanowa, miejsce to daje dużo większe możliwości rozwoju. Powierzchnia produkcyjna wynosi już 3000m²!

2001

Widocznie więcej innowacji.

Widocznie więcej innowacji
Standardowe wyposażenie naszych okien wzbogaca się o srebrne okucia oraz blokadę antyzatrzaskową, która eliminuje samozamykanie się okna np. pod wpływem przeciągu.

Profil MEDIO
W naszej ofercie pojawia się rozwiązanie oparte na 3-komorowym profilu okiennym MEDIO.

Blokada błędnego położenia klamki w standardzie
Dzięki zastosowaniu blokady błędnego położenia klamki w standardzie, nasze okna stają się odporne na błędy ludzkie w obsłudze.

2002

Szyba U=1.1 Neutral

Szyba U=1.1 Neutral
W naszej ofercie pojawiają się niskoemisyjne szyby U=1.1 Neutral, z powłoką zapewniającą większą przejrzystość szyby. Rozwiązanie wpływa pozytywnie na ilość światła słonecznego w pomieszczeniu oraz koszty ogrzewania.

200 000 wyprodukowanych okien
Skala produkcji stale rośnie. Do tego momentu wyprodukowaliśmy już 200 000 okien.

Pierwsze nagrody
Zdobywamy pierwsze nagrody! OKNOPLAST po raz 1 zdobywa tytuł Lidera Roku oraz certyfikat Solidna Firma.

2003

Profil AWANS

Profil AWANS
Wprowadzamy system AWANS – pierwsze autorskie rozwiązanie OKNOPLAST w segmencie okien 5-komorowych. Tym samym otwieramy się na nowe wyzwanie, rynku jakim była termoizolacyjność okien.

Widocznie więcej estetyki
Dzięki nowej technologii wykańczania naroży „na nitkę” 0,2 mm, nasze kolorowe okna zyskuję jeszcze lepszy wygląd. Pojawia się również przełomowa na rynku kolor okien w kolorze Orzech Włoski!

Powiększamy przestrzeń produkcyjną
Powiększamy przestrzeń produkcyjną do 7000m²

2004

Brązowe uszczelki EPDM

Brązowe uszczelki EPDM
W naszych oknach pojawiają się brązowe uszczelki EPDM, które zapewniają lepsze estetycznie dopasowanie uszczelki do koloru oklein okiennych.

Rozpoczynamy ekspansję na rynki europejskie.
Polska wchodzi do Unii Europejskiej, a my rozpoczynamy dynamiczną sprzedaż na rynkach zagranicznych (CEE).

WIN-STEP – autorski niski próg balkonowy
W naszej ofercie pojawiają się wyjątkowo niskie progi balkonowe WIN STEP, które ułatwiają wchodzenie i wychodzenie na taras lub balkon

2005

Szyba U=1.0 w standardzie

Szyba U=1.0 w standardzie
Firma, jako pierwsza w Europie, wprowadza do oferty szyby o współczynniku izolacyjności cieplnej Ug=1,0. Od tego momentu nasze okna mają jeszcze lepszą termikę, mniejsze straty ciepła, a nasi klienci oszczędzają więcej na ogrzewaniu.

Wchodzimy na rynek niemiecki
Uruchamiamy sprzedaż na rynku niemieckim. Pierwszy salon firmowy zlokalizowany jest w Iggingen koło Stuttgartu.

Rekordowe wyniki!
• Milion wyprodukowanych okien
• blisko 50 nowych salonów sprzedaży
• zwiększenie powierzchni magazynowych o kolejne 3000 m²

2006

Nowy kolor Amarena

Nowy kolor Amarena.
Dzięki nowej okleinie w kolorze Amarena, nasze okna jeszcze bardziej zyskują na wyglądzie.

Okucia Maco Multi-Matic
Wraz z zastosowaniem nowych okuć Maco Multi Matic z inteligentnym czopem Is nasze okna zyskują na trwałości, funkcjonalności i estetyce.

Certyfikat jakości Q-Zert
OKNOPLAST potwierdza wiodącą jakość swojej produkcji uzyskując jako pierwsza firma w Polsce prestiżowy Certyfikat Jakości Q-Zert.

2007

Okno Platinium

Okno Platinium

Okno Platinium
W naszej ofercie pojawiają się okna Platinium – pierwsze w Europie okna z zaokrągleniem od wewnątrz. To kolejny krok w kierunku klientów, którzy cenią sobie zarówno elegancją, jak również najnowsze rozwiązania.

Deklaracja CE
W naszych oknach zaczynamy montować niewidoczne zawiasy MACO Invisso. Dzięki temu jeszcze bardziej zyskuje ich strona wizualna, przy zachowaniu funkcji rozwieralno-uchylnej.

Ku słonecznej Italii
Jako pierwsza polska firma, rozpoczynamy sprzedaż okien we Włoszech. W stolicy światowego designu nie było to takie proste, ale po kilku latach okazało się, że OKNOPLAST jest trzecią, najbardziej rozpoznawalną polską marką, zaraz po Janie Pawle II i Lechu Wałęsie

2008

Szprosy naklejane o dwóch wysokościach

Szprosy naklejane o dwóch wysokościach
W naszej ofercie pojawiają się szprosy okienne o dwóch wysokościach, zwiększając możliwości aranżacji wnętrz np. w zabytkowych kamienicach, dworkach.

Niewidoczne zawiasy MACO Invisso
W naszych oknach zaczynamy montować niewidoczne zawiasy MACO Invisso. Dzięki temu jeszcze bardziej zyskuje ich strona wizualna, przy zachowaniu funkcji rozwieralno-uchylnej.

Nowy Prezes

Nowy Prezes
Funkcję prezesa obejmuje Mikołaj Placek. W tym momencie firma liczy już ponad 500 pracowników i notuje przychody na poziomie 200 mln zł.

2009

Certyfikowane okna antywłamaniowe

Certyfikowane okna antywłamaniowe
Nasze okna jako pierwsze uzyskują certyfikat antywłamaniowy WK2.

Powiększamy portfolio produktów
Rozpoczynamy produkcję rolet z PVC i aluminium.

Pierwsze kroki w marketingu sportowym
Nawiązujemy współpracę sponsorską z drużyną MKS Puszcza Niepołomice.

2010

Zdobywamy nowe rynki

Zdobywamy nowe rynki
Firma wchodzi ze swoją ofertą na rynek francuski.

Teraz OKNOPLAST
Zdobywamy nagrodę "Teraz Polska" dla linii okien Platinium w kategorii "Najlepszy Produkt"

Nowe hale produkcyjne
Powstają nowe hale produkcyjne, które pozwalają nam jeszcze bardziej zwiększyć skalę działania i przygotować grunt pod ekspansję na nowych rynkach.

2011

Platinium Evolution

Platinium Evolution

Platinium Evolution
Pojawia się Platinium Evolution – pierwsze energooszczędne okno na rynku, zbudowane w oparciu o sprawdzony model Platinium.

Rekordowy eksport
Na koniec roku firma notuje 320 mln zł przychodu, z czego aż 50% stanowi eksport.

OKNOPLAST w nowej odsłonie
Odświeżamy logotyp i wprowadzamy nową komunikację marketingową. Efektem zmian jest chociażby profil na Facebooku.

2012

Okno w technologii Color Full

Okno w technologii Color Full
Wypuszczamy na rynek okna w technologii Color Full, które wizualnie nie różnią się niczym od okien drewnianych.

Własne pakiety szybowe.
Uruchamiamy własną produkcję pakietów szybowych, które są montowane w w naszych oknach.

Oknoplast i wielka piłka
OKNOPLAST zostaje sponsorem Interu Mediolan.

2013

Winergetic Premium Passive

Winergetic Premium Passive

Winergetic Premium Passive
W naszej ofercie pojawiają się okna dla budynków pasywnych – Winergetic Premium Passive z technologią Space Block. Jakość okien potwierdza renomowany instytut IFT Rosenheim.

Ciepła ramka WARMATEC
W naszych produktach zaczynamy stosować Warmatec, ramki międzyszybowe, które jeszcze lepiej niwelują efekt mostka termicznego. Ich dodatkową zaletą jest wygląd dopasowany do koloru okien i uszczelek.

Sponsorujemy kolejne kluby piłkarskie
OKNOPLAST podpisuje umowy sponsorskie z klubami: Borussia Dortmund i Olympique Lyon

2014

Pakiet szybowy 4Xglass

Pakiet szybowy 4Xglass
W naszych oknach pojawiają się dwukomorowe pakiety szybowe 4Xglass, które gwarantuje 4 dodatkowe korzyści:
• lepszą termikę okna
• lepszą dźwiękochłonność szyby
• lepszą przepuszczalność światła przez powłokę niskoemisyjną
• Zmniejszony ciężar pakietu szybowego umożliwiający tworzenie dużych, otwieranych przeszkleń

Oknoplast świętuje 20 lat
Po 20 latach działalności firma ma 1800 salonów i jest największym eksporterem okien w Europie.

Rak to się leczy
Angażujemy się w akcję „Rak to się leczy”, wspierając walkę z tą chorobą.

2015

Blokada błędnego położenia klamki w standardzie.

Prolux

Prolux
Na rynku pojawiają się okna Prolux. Dzięki większej o 22% powierzchni szyb zapewniają więcej światła i dbają o dobre samopoczucie mieszkańców!

Pierwszy taki test okna
Podczas konferencji „Fani przestrzeni” przeprowadzamy pierwszy na świecie test wytrzymałości okna z wykorzystaniem…samolotu.

Widocznie więcej światła.
Powstaje strona internetowa dedykowana oknom Prolux.

2016

Okno PIXEL

PIXEL

Na rynku pojawiają się okna PIXEL. Jest to nowoczesne okno o designerskim kształcie bez żadnych zaokrągleń, które idealnie wpisuje się w najnowsze trendy w budownictwie.

Spektakularny mapping 360 stopni
Premiera okna Pixel w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku zaprezentowana została w postaci spektakularnego mappingu 360 stopni, którego motwami przewodnimi były: technologia, design i światło.

HST PREMIUM

HST PREMIUM
Oferta firmy wzbogaciła się o nowy system drzwi podnoszono – przesuwnych HST PREMIUM, które charakteryzują się szerszą zabudową i kompatybilnością z systemem okiennym Winergetic Premium.

Okno inspiracji
Powstaje blog OKNOPLAST, na którym można znaleźć porady i ciekawostki dla każdego, kto buduje dom, wymienia okna lub podąża za najnowszymi trendami w aranżacji wnętrz.

OKOPLAST w Skandynawii
Firma wchodzi ze swoją ofertą na rynki skandynawskie.

Rebranding salonów OKNOPLAST

Rebranding salonów OKNOPLAST
W trosce o najwyższy komfort obsługi klientów, firma przeprowadziła rebranding autorskich salonów w Polsce i planuje go kontynuować w 2017 roku na rynkach: francuskim, niemieckim i włoskim.

  • 1994
  • 1995
  • 1996
  • 1997
  • 1998
  • 1999
  • 2000
  • 2001
  • 2002
  • 2003
  • 2004
  • 2005
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016

Zobacz nagrody i wyróżnienia

  • DESIGN

  • MARKA

  • JAKOŚĆ
    I INNOWACJA

  • PRODUKTY

Odpowiedzialność społeczna