Home Pressroom OKNOPLAST ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014

Pressroom

OKNOPLAST ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014


opublikowane 28 sie 2014

2 minuty

Grupa OKNOPLAST, czołowy producent stolarki PVC w Europie, zwiększyła w pierwszym półroczu 2014 r. swoją sprzedaż aż o 15% w stosunku do ubiegłego roku. Przyczyniła się do tego rosnąca wartość eksportu firmy oraz zróżnicowanie oferty produktowej, co było możliwe po utworzeniu w ubiegłym roku dwóch nowych marek skierowanych na różne segmenty rynku – ALUHAUS i WnD.

Silna pozycja w Europie

Na tak dobre wyniki sprzedaży ma wpływ przede wszystkim silna pozycja spółki za granicą. W zeszłym roku obroty grupy OKNOPLAST wyniosły 450 mln zł, a wartość sprzedaży eksportowej osiągnęła kwotę 290 mln zł. Tym samym krakowski producent okien zdystansował następną w kolejności firmę z branży stolarki PVC, która w 2013 wyeksportowała okna za około 190 mln złotych. Wartość eksportu firmy to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Pod tym względem firma OKNOPLAST jest zatem największym eksporterem w Polsce, a dzięki rosnącej reputacji na rynkach zagranicznych nie musi konkurować cenami z lokalnymi producentami
(we Włoszech produkty OKNOPLAST są nawet o 10 proc. droższe niż włoskich producentów).

Międzynarodowa sieć sprzedaży

Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa otworzyła ponad 200 partnerskich salonów sprzedaży w Europie. Tym samym pod marką OKNOPLAST funkcjonuje już ponad 1800 zagranicznych salonów. Najwięcej jest ich we Włoszech – ponad 560. Rozpoznawalność logo OKNOPLAST wśród włoskiego społeczeństwa wynosi 25 proc. i nadal rośnie. Firma mocno rozwija również sprzedaż na rynku niemieckim, gdzie posiada 300 salonów oraz francuskim, na którym liczba biur sprzedaży wzrosła do 500. Liczba partnerów handlowych rośnie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie OKNOPLAST ma już 180 punków sprzedaży.

Odpowiedź na oczekiwania rynku

Znaczącym powodem zwiększenia dynamiki sprzedaży w stosunku rok do roku było poszerzenie oferty m.in. o stolarkę ALUHAUS i WnD, dzięki którym możliwe stało się pozyskanie klientów z nowych dla firmy segmentów rynku. ALUHAUS to 17 lat doświadczenia w produkcji stolarki Aluminium, bogate know-how i kadra wysoko wyspecjalizowanych konstruktorów. W pierwszym roku funkcjonowania firmy (2013) sprzedaż eksportowa wyniosła 65%. W tym roku już 75% obrotów tej marki ma stanowić eksport.