Pressroom
OKNOPLAST podsumował 25 lat działalności i 270 inicjatyw w obszarze CSR
opublikowane 06 cze 2019
4 minuty
W bieżącym roku OKNOPLAST, duże podkrakowskie przedsiębiorstwo, znajdujące się w ścisłej czołówce europejskiej producentów okien i drzwi z PVC, obchodzi swoje 25-lecie. Podczas eventu zorganizowanego z tej okazji 4 czerwca firma podsumowała nie tylko wyzwania biznesowe czy wyniki finansowe, lecz także swoją działalność w obszarze CSR. W ciągu ćwierćwiecza aktywności objęły one wiele dziedzin, skupiając się przede wszystkim na wsparciu najmłodszych, inicjatyw promujących zdrowie, sport, jak również kulturę.
Wpływ krajowych gigantów na rozwój polskiej gospodarki trudno zbagatelizować. Tych, którym udało się dokonać sukcesji oraz podbić rynki zagraniczne, jest niewielu, jednak ich znaczenie dla rodzimej przedsiębiorczości pozostaje ogromne. Nie inaczej jest w przypadku odpowiedzialności społecznej – nie każda firma stawia na CSR, ale podmioty, które realizują długofalową, przemyślaną strategię w tym zakresie, w sposób fundamentalny przyczyniają się do poprawy otaczającej je rzeczywistości. OKNOPLAST – jako rodzinny biznes – zaangażowanie społeczne oraz ukierunkowanie na drugiego człowieka wpisał w swoją filozofię od samego początku.
– Przez 25 lat udało nam się osiągnąć bardzo dużo w zakresie kreowania odpowiedzialnej biznesowo i społecznie przedsiębiorczości i dziś z radością możemy świętować niewątpliwy sukces na tym polu. Ogromny w tym udział miał mój ojciec, Adam Placek, który od początku funkcjonowania firmy angażował się w pomoc potrzebujących. W najbliższej przyszłości planujemy jednak kolejne, intensywne działania w celu stworzenia jeszcze lepszej przestrzeni. Rozpoczynamy je już teraz, poprzez wsparcie 25 inicjatyw związanych m.in. z promocją zdrowia, sportu czy działaniami CSR – napisał Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy OKNOPLAST, w swoim liście zamieszczonym w raporcie wydanym przez firmę z okazji 25-lecia działalności. – Warto przy tym zaznaczyć, że kolejne 25 lat przed nami. Niezmiennie zamierzamy rozwijać działania w obszarze społecznym. Nasza misja nie kończy się bowiem na dotychczasowym zaangażowaniu, które w tym roku ma także swoje święto. Priorytetem dla aktywności na tym polu będzie wciąż wsparcie potrzebujących i chorych dzieci.
110 000 osób otrzymało pomoc
Zgodnie z danymi podanymi w raporcie firmy wsparcie Grupy OKNOPLAST otrzymało dotąd mniej więcej tyle osób, ile mieszka we Włocławku czy Tarnowie. Firma zaangażowała się przede wszystkim we współpracę z organizacjami i fundacjami, które troszczą się o osoby potrzebujące, dzieci oraz edukację. Jedną z nich jest SIEMACHA, stowarzyszenie pomagające dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej, które Grupa OKNOPLAST wspiera od ponad 20 lat. Przedsiębiorstwo wspomaga ponadto fundację Demos, która prowadzi nowoczesny dom dziecka w Odporyszowie, jak również fundację Habitat for Humanity, udzielającą pomocy osobom, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Regularnie bierze udział także w akcjach Szlachetnej Paczki, a edukacyjne działania wspiera, współpracując od 2015 roku z fundacją the Bridge.
Tworzenie przestrzeni zaczyna się lokalnie
Jako swoją podstawową misję Grupa OKNOPLAST wskazuje tworzenie przyjaznej przestrzeni, a ta ważna jest również w perspektywie regionalnej. Dlatego od lat firma angażuje się w aktywności dotyczące Małopolski, takie jak ufundowanie wyjazdu do Stanów Zjednoczonych uczniom Gimnazjum Jezuitów im. Stanisława Kostki w Krakowie czy remont świetlicy na Oddziale Dermatologicznym Szpitala Specjalistycznego im. S. Żeromskiego w Krakowie. W 2017 roku przedsiębiorstwo włączyło się również w pomoc dla poszkodowanych przez trąbę powietrzną mieszkańców Rytla.
Walka o zdrowie
– Szczególne miejsce w naszych działaniach zajmuje wsparcie osób chorych. Angażujemy się w inicjatywy promujące profilaktykę, a jednocześnie wspieramy osoby dotknięte chorobą. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne są dla nich i ich rodzin zarówno pomoc finansowa, jak i zrozumienie oraz wsparcie w codziennym życiu. Co istotne, w działania te włączają się aktywnie nasi pracownicy – deklaruje firma w raporcie podsumowującym. Przedsiębiorstwo było m.in. partnerem akcji „Rak. To się leczy!”, a w 2017 roku wsparło organizację konferencji „Ginekologia onkologiczna”. OKNOPLAST działał ponadto wspólnie z fundacją Business Run, która wspiera osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Sport i kultura
W ciągu 25 lat OKNOPLAST intensywnie angażował się także we wsparcie inicjatyw sportowych i kulturalnych. W przypadku tych pierwszych były to aż 73 akcje, dotyczące 18 tys. osób. W ramach tych działań firma jest m.in. partnerem Akademii Sportu Progres, oferującej zajęcia dla dzieci. Przez wiele lat przedsiębiorstwo pomagało także rozwijać się lokalnemu wówczas klubowi piłkarskiemu – drużynie Puszcza Niepołomice. Z kolei w 2018 r. Grupa OKNOPLAST zdecydowała się zostać tytularnym sponsorem OKNOPLAST Korona Kraków, szkółki koszykarskiej dla młodzieży.
Natomiast w przypadku 31 inicjatyw kulturalnych wspieranych przez firmę ze współpracy skorzystało 7,5 tys. osób. Wśród tych przedsięwzięć można wymienić m.in. coroczny mecenat wystawy sztuki z cyklu „Jasiński&Friends”, patronat nad Konkursem dla Młodych Architektów, partnerstwo konkursu Young Design dla młodych projektantów, a także partnerstwo konkursu European BEST Engineering Competition, międzynarodowego wydarzenia, mającego na celu wyłonienie młodych talentów inżynierskich.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w raporcie z okazji 25-lecia OKNOPLAST www.25lat.oknoplast.com.pl