Pressroom
Podsumowanie 2019: OKNOPLAST rośnie w Europie, poszerza ofertę i rozbudowuje infrastrukturę
opublikowane 27 sty 2020
3 minuty
W minionym niedawno roku OKNOPLAST świętował swoje 25-lecie. Firma nie skupiła się jednak wyłącznie na celebracji i podsumowaniach – w tym samym czasie, wykonała kilka znaczących ruchów biznesowych, dzięki którym 2019 był dla niej, podobnie jak poprzednie lata, okresem intensywnego wzrostu. Przedsiębiorstwo rozpoczęło m.in. dużą inwestycję w zakład produkcyjny, dodatkowo wzmocniło swoją pozycję biznesową na rynku belgijskim, a także poszerzyło portfolio o całkowicie nową kategorię produktów.
Działania zaplanowane przez OKNOPLAST w aspekcie biznesowym objęły trzy różne płaszczyzny. Takie podejście umożliwiło firmie kompleksowy, spójny, zrównoważony rozwój. Postawiła ona bowiem na umocnienie swoich dotychczasowych obszarów zbytu. Związany z tymi decyzjami wzrost sprzedaży, który nastąpił w 2019 roku i który – zgodnie z prognozami spółki – będzie towarzyszył marce w kolejnych latach, wymaga nowoczesnego, zoptymalizowanego zaplecza infrastrukturalnego. Drugim filarem w wymiarze biznesowym w 2019 roku było zatem dla OKNOPLAST rozpoczęcie inwestycji w nowoczesny kompleks produkcyjny, logistyczny i magazynowy. Będzie on przydatny także w kontekście nowych wyrobów marki, która w ostatnich miesiącach przedstawiła nie tylko premierę okna, lecz także nowej kategorii produktowej – bramy garażowej.
– W ciągu 25 lat udało nam się zbudować prężnie działającą firmę, obecną na kilkunastu rynkach, dzięki oferowaniu najwyższej jakości produktów oraz długodystansowej strategii. Filozofia przedsiębiorstwa nie zmieniła się w tym zakresie. Wierzymy, że tylko ponadprzeciętny projekt i wykonanie mogą odnieść prawdziwy sukces. I właśnie z tego powodu doskonalimy nasz asortyment produktów oraz zaplecze technologiczne – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu Grupy OKNOPLAST. – Jestem także bardzo dumny z naszego rozwoju za granicą w 2019 roku. Pomimo pierwszych symptomów spowolnienia gospodarczego na rynku my realizujemy założone wcześniej cele.
Nowy gracz w czołówce
Nie od dziś wiadomo, że OKNOPLAST jest jedną z największych firm z branży w Europie. Przede wszystkim skupia się – zgodnie ze swoją strategią – na stałym umacnianiu swojej pozycji w poszczególnych krajach. Dzięki temu od lat firma znajduje się w niemieckiej, francuskiej czy włoskiej czołówce, osiągając na tych rynkach znakomite wyniki. Teraz przyszedł czas na Belgię, która dołączyła do kluczowych dla OKNOPLAST regionów, a sprzedaż w minionym roku wzbiła się tam na nowy, wyższy poziom.
Dywersyfikacja oferty
Sporo zmian w międzyczasie odnotowała również oferta marki. W 2019 roku pojawiły się w niej interesujące nowości, do których należy przede wszystkim nowa kategoria produktowa – nowoczesna brama garażowa Dekedo. Za sprawą tego posunięcia klienci mogą teraz skompletować zróżnicowane elementy potrzebne do domu u jednego producenta, stawiając tym samym na wygodę, spójność oraz najwyższą jakość rozwiązania. Na tym firma jednak nie poprzestała. Latem ogłosiła bowiem premierę proekologicznego okna Prismatic.
Nowa inwestycja
Warto przy tym przypomnieć, że jeszcze przed wprowadzeniem nowej stolarki okiennej, w pierwszym półroczu 2019, Grupa OKNOPLAST wystartowała z nową inwestycją w swoją infrastrukturę. Prace już ruszyły i obejmują budowę nowego kompleksu produkcyjno-logistycznego o powierzchni 16 tys. m2 oraz zwiększonym poziomie automatyzacji. Przy okazji poszerzona będzie także przestrzeń biurowa dla części działów Grupy OKNOPLAST. Cały projekt ma zostać zrealizowany do 2024 roku. Nowa infrastruktura pozwoli m.in. poprawić efektywność procesów produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w rezultacie zwiększyć moce produkcyjne zakładu o 30 proc. Co więcej, umożliwi ona dodatkowe udoskonalenie jakości produktów i poprawienie komfortu wykonywania zadań przez pracowników.